سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنما خرید کابل تلفن برای اینترنت

برای شناخت و شاخصه‌های مهم کابل تلفن و برای انتخاب بهترین کابل تلفن برای اینترنت از میان انواع مختلف محصولات موجود در بازار باید به نکات زیر توجه کرد ویژگی‌های مهم در اینجا آورده شده شما را برای خرید یک تلفن خوب یاری می‌کند.

قدم اول برای تهیه بهترین سیم‌ تلفن آن سیمی می باشد که بر پایه استانداردهای VDE085 و استاندارد شرکت مخابرات ایران TCI طراحی و ساخته شده باشد. معمولاً اگر در تهیه سیم‌های تلفن استانداردهای ذکر شده به کار رفته باشد که بر روی جعبه درج می‌شود اولین قدم برای خرید سیم تلفن بررسی دقیق جعبه آن می‌باشد تا بفهمید آیا استانداردهای مورد نیاز در تولید به کار رفته یا خیر.

اجزای کابل تلفن

نویز روی خط تلفن

به عبارت ساده، نویز در خطوط تلفن به این معنی است که هرگونه تداخلی که بر سیگنال‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، کاهش یا قطع می‌شود. می‌توان تشخیص داد که آیا نویز بر قسمت‌های مختلف خطوط تلفن تأثیر می‌گذارد یا خیر. اما از آنجایی که موضوع امروز ضد نویز کابل است، ما در مورد تأثیر نویز بر روی کابل‌ها و نحوه کاهش یا حذف آن صحبت خواهیم کرد. دو صدای مهم در سیم‌های تلفن، نویز و نویز هستند.

مهمترین عوارض استفاده از نویز تلفن عبارتند از:

کاهش کیفیت صدا

اتصال اینترنت ADSL کند یا قطع شده است

صدای تلفن

کابل تلفن ضد نویز چیست؟

همانطور که گفته شد، صداهای حیاتی روی سیم‌های تلفن ناشنوا و تحریک می‌شوند. برای جلوگیری از اثرات این صداها استفاده از کابل‌هایی به نام ضد نویز یا بدون نویز توصیه می‌شود. برای بهبود راندمان عملکرد و کاهش اثرات نویز و همچنین کاهش افت سیگنال در خط، اجزای زیر در این کابل‌ها گنجانده شده است:

تمام سیم‌های برنجی از سیم طبیعی ساخته شده‌اند تا از هدر رفتن سیگنال روی سیم جلوگیری شود.

مواد با کیفیت و بادوام از رطوبت، نور خورشید و موارد دیگر در امان می‌مانند.

استفاده از فویل آلومینیومی متصل به سیم تخلیه (ارت) برای کاهش خطر برق گرفتگی.

فلز به کار رفته در تولید سیم

ویژگی مهم دیگری که در خرید سیم تلفن برتر برای اینترنت نیاز است بدانید آلیاژی است که در تهیه آن به کار رفته است. در بازار محصولات مختلف با آلیاژ متنوعی ساخته می‌شوند. طبق بررسی‌ها آلیاژ مس می‌‌تواند بهترین آلیاژی باشد که در تهیه سیم تلفن به کار می‌رود. پس گام بعدی برای انتخاب یک سیم خوب توجه به آلیاژ آن است و در صورت داشتن هادی مسی، اقدام به خرید کنید.

دامنه حرارتی

از ویژگی‌های که معمولاً در هنگام خرید سیم تلفن غافل می‌ماند، توجه به دامنه حرارتی آن‌ها است. توجه کنید اگر دامنه حرارتی بر اساس استانداردهای مورد نیاز نباشد آسیب و خطرات آتش سوزی به دنبال دارد. معمولاً استانداردهای بین المللی نشان دهنده دامنه حرارتی سیم تلفن در موقعیت خم شو 5- الی +50 درجه سانتی گراد و در موقعیت ثابت -30 الی +70 درجه سانتی گراد است. حتما این دامنه حرارتی را در زمان خرید جدی بگیرید.

همانطور که ذکر کردیم بهترین کابل تلفن برای اینترنت، کابل‌های ساخته شده از آلیاژ مس هستند. البته هادی مس، سبب بالا رفتن‌ها می‌شود، هزینه ای که ارزش خریدش را دارد.

« همچنین، کابل خریداری شده شما بایستی ضد نویز باشد. قابلیتی که نویزهای اطراف را گرفته و امنیت و آرامش را در پی دارد. »

اگر به دنبال بهترین برند برای خرید سیم و کابل با کیفیت و قیمت مناسب هستید، سیم و کابل کسری میتواند بهترین گزینه برای انتخاب و خرید باشد.

کاربرد کابل تلفن

می‌توان گفت مهم‌ترین دسته سیم و کابل جهت برقراری ارتباط در خط های مخابراتی، سیم‌های تلفن هستند. این دسته از سیم و کابل‌ها در دو نوع کابل تلفن هوایی و کابل تلفن زمینی، تهیه و تولید می‌شوند. برای ساخت کابل و سیم تلفن از هادی های مس و آلومینیوم استفاده می‌شود.

کابل تلفن هوایی جهت وصل و برقراری خطوط تلفن در خارج از ساختمان کارایی دارد و بدیهی است روکش این نوع‌ها مقاومت و استحکام بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی مانند باران، آفتاب و… را دارند، به همین دلیل روکش محکم داشتن، کابل‌های هوایی منعطف نیستند و انعطاف پذیری کمی داشته و شکننده‌تر نیز هستند.

کابل تلفن زمینی نیز جهت سیم کشی و برقراری خطوط در درون ساختمان کارایی دارند. طبیعتا این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های هوایی انعطاف بیشتری از خود نشان داده و رنگ استانداردشان نیز، رنگ توسی است.

روز به روز بر استفاده از فیبرهای نوری نیز جهت خطوط ارتباطی مخابرات، افزوده شده و کاربردهای فروانی دارند. کابل مخابراتی مسی و فیبر نوری دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس محیط خاص، استفاده‌های متفاوتی دارند:

تنوع کابل مخابراتی مسی شامل: کابل ژله ای فیلد کانالی ( CFC )، کابل ژله ای فیلد خاکی ( BFC )، کابل هوایی ساده ( AC)، کابل ایرکوئر کانالی ( CUC )، کابل هوایی مهاردار ( SSC ) و دوبل هوایی مهاردار ( DW ) می‌شوند.

سیم‌های تلفن فیبر نوری نیز در انواع مختلف کابل نوری ژله‌ای فیلد خاکی ( OBFC )، کابل نوری ژله فیلد کانالی ( OCFC )، و کابل نوری مهاردار هوایی ( OSSC ) وجود دارند.