سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاوم ترین مدل های سیم و کابل

در شرکت‌های مختلف سیم و کابل‌های بسیاری تهیه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای روکش‌های خاص با جنس‌های مختلفی هستند، اما از پرفروش‌ترین آن‌ها که دارای ویژگی‌های برتری نسبت به سایر سیم و کابل‌ها می‌باشد، سیم و کابل سیلیکونی است. این نوع سیم و کابل‌ها ترکیباتی مصنوعی‌اند که دارای تنوع زیاد در اشکال مختلف و کارایی‌های متفاوتی هستند. در بازار انواع سیم و کابل‌های موجود از روکش‌هایی از جنس سیلیکون و پی وی سی برخوردار اند؛ به گونه‌ای که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند، اما سیم و کابل‌هایی که دارای روکش سیلیکون‌اند دارای مزیت‌های بسیاری هستند؛ بنابراین استفاده از این نوع سیم و کابل‌ها در هر شرایطی ایمن‌تر است. سیلیکون معمولاً در صنایع مختلفی از جمله صنایع انرژی، لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع هوافضا، صنعت الکترونیک، وسایل آشپزخانه، ساختمان‌سازی و ساخت لوازم ورزشی کاربرد بسیاری دارد.

روکش سیم و کابل‌ نسوز سیلیکونی از عنصر سیلیسیم است. عنصر سیلیسیم به فلز شباهت بسیاری دارد و دارای مقاومت مناسبی در برابر حرارت‌های بالا و زیر صفر درجه است. این عنصر شیمیایی برای سیم و کابل‌های برق بهترین و مناسب‌ترین عایق محسوب می‌شود. سیم و کابل سیلیکونی می‌تواند از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد. این نوع سیم و کابل‌ها دارای مقاومت مناسب و مطلوبی در محدوده دمایی منفی 60 درجه تا مثبت 300 درجه سانتی گراد هستند.

سیلیکون به دلیل ویژگی‌هایی که دارد خاصیت شیمیایی و فیزیکی خود را طی ده‌ها سال می‌تواند حفظ نماید و از دست ندهد. سیم و کابل سیلیکونی در برابر خطراتی از جمله شدت جریان بالا، افزایش ناگهانی حرارت مستقیم و غیر مستقیم مقاومت می‌کند. از دیگر مزیت‌های این نوع سیم و کابل‌ها می‌توان به مواردی چون عاری بودن از گازهای اسیدی، دارای مقاومت در برابر شدت جریان حاصل از ولتاژ بالای جریان الکتریسیته و نیز خاصیت الکتریسیته اشاره نمود.

12 عامل استفاده از عایق سیلیکونی رابر در ساخت سیم و کابل سیلیکونی

علت استفاده از یک ماده عایقی برای ساخت سیم و کابل‌های خاص، ویژگی‌های خاص فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی آن ماده عایق است. علل به‌کارگیری سیلیکون رابر در ساخت سیم و کابل‌ها شامل موارد زیر است:

 

?? محدوده دمای کاری بالا دارد.

 

?? سیلیکون رابر مقاومت بالایی در مقابل اشعه فروسرخ، گاما و فرابنفش دارد.

 

?? مقاومت بالایی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید دارد.

 

?? سیلیکون رابر از لایه اوزون تأثیر نمی‌پذیرد.

 

?? سیلیکون رابر دارای خاصیت هالوژن فری یا همان نداشتن هالوژن است.

 

?? سیلیکون کم دود است.

 

?? دارای استحکام بالا در آب و هوای خشک یا مرطوب می‌باشد.

 

?? در مقابل محلول‌های نمکی مقاومت بالایی دارد.

 

?? از انتشار شعله‌های آتش جلوگیری می‌کند.

 

?? سیلیکون رابر انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

 

?? وزن کمی در مقایسه با دیگر سیم و کابل‌ها دارد.

 

?? از رشد قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند.