سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین برندهای سیم و کابل ایرانی در بازار جهانی

شرکت سیم و کابل متال در سال 1370 تأسیس شد. هدف این شرکت تولیدی رسیدن به خودکفایی در زمینه تولید سیم و کابل برق بوده است. در سال 1375 با حضور متخصصان ایرانی محصولات این شرکت به بهره‌برداری رسید. تولید سیم و کابل‌های متال مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است و توانسته نیازهای بازار داخلی به این محصولات را رفع کند. با توجه به نیاز طرح‌های عمرانی و کشور به کابل‌های تخصصی، این شرکت در سال 1384 برای تولید این نوع از کابل‌ها اقدام کرده و دو سال بعد به بهره‌برداری رسید. این کابل‌های تخصصی عموماً از دیگر کشورها وارد می‌شد که با بومی‌سازی آن باعث حفظ ارز در کشور شد. یکی از افتخارات بزرگ شرکت سیم و کابل متال، پروژه تولید کابل فشارقوی و غلاف سربی بود.

نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات طی سال‌های 1389 تا 1390 انجام شد و در سال 1391 به بهره‌برداری رسید. علاوه بر این در سال 1393 اقدام به نوسازی و خرید تجهیزات جدید شد تا این شرکت تولیدی با توان بیشتر سیم و کابل‌های متال را تولید کند و به نیازهای مشتریان پاسخ دهد. اضافه‌کردن 2000 مترمربع سالن به فضای کارخانه برای تولیدات بیشتر، قدم بزرگی در راستای رفع وابستگی کشور در زمینه سیم و کابل بوده است.

 افزایش تولیدات تنها یک بخش شرکت تولیدی سیم و کابل متال است. در بخش مهم‌تر، این شرکت طی سال 1380 با استفاده از سیستم‌های کنترل خط تولید و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه، سیم و کابل‌های متال را مطابق با استانداردها روز دنیا، تولید کرد. شرکت کابل متال ساوه اکنون با داشتن 200 نفر نیروی انسانی و 20 هزار مترمربع فضا برای تولید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این صنعت است. نمایندگی‌های کابل متال لاله زار، عرضه‌کننده انواع سیم و کابل‌های این شرکت تولیدی هستند.

محصولات سیم و کابل متال

شرکت متال محصولاتی چون کابل فشار ضعیف، فشار متوسط و فشارقوی در اندازه‌های مختلف تولید می‌کند. کابل‌های فشار ضعیف در انواع افشان، کابل نصب ثابت (مفتولی و نیمه افشان)، کابل آلومینیوم، کابل سرب‌دار، کابل ابزار دقیق، کابل نسوز و کابل کواکسیال تولید می‌شود. کابل فشار متوسط این شرکت نیز شامل N2XSY، N2XSEY، NA2XSYRY، N2XSEYRY، N2XSYRY، N2XSYBY، N2XSYKYRY، N2XSEYBY، NA2XSY، NA2XSYBY، NA2XSEYRY و NA2XSEYBY می‌شود.

 

کابل‌های فشار ضعیف دارای ولتاژی بین 500 تا 1000 ولت هستند. رشته سیم‌های هادی این نوع از کابل‌ها بین 2 تا 5 رشته است. از این نوع کابل عموماً برای برق‌کشی ساختمان استفاده می‌شود. یکی از این نوع کابل‌ها، کابل افشان است. کابل افشان، کابلی با انعطاف‌پذیری بالایی است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل‌ها از دو یا چند رشته سیم هادی ساخته شده که از جنس مس هستند که باعث انتقال سریع‌تر جریان برق می‌شوند. عایق‌های استفاده شده در این کابل‌ها از نوع PVC هستند که در نمونه‌های سبک از کلاس D و در نمونه‌های قدرت از کلاس A استفاده می‌شود.

 

از کابل‌های فشار متوسط متال برای توزیع انرژی تک‌فاز و سه‌فاز استفاده می‌شود. این کابل‌ها فشار 6 تا 30 کیلو ولتی را از خود عبور می‌دهد. کابل‌های فشارقوی متال برای عبور جریان‌های بیش از 30 کیلووات استفاده می‌شود. این کابل‌ها با توجه به قدرتی که دارند در منتقل کردن ولتاژ بالا در زیرزمین، متصل کردن فیبر نوری، بر روی دکل‌های بزرگ و بین شهری و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هسته این کابل‌ها از فولاد و روکش آلومینیوم ساخته شده که توانایی زیادی در انتقال جریان برق دارند.