سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابل آلومینیوم فشار متوسط چه کاربردی دارد؟

استفاده از کابل‌ و سیم‌ها امروزه تبدیل به بخشی جداناشدنی از زندگی ما انسان‌ها شده و ما هر روزه بدون آن که متوجه اهمیت این موضوع باشیم، در حال استفاده کردن از این لوازم و وسایل هستیم. به جرئت می‌توان گفت 70 درصد لوازمی که ما استفاده می‌کنیم یا در ساختار خود از کابل استفاده کرده‌اند و یا برای ادامه فعالیت، به کابل نیازمندند.

جنس کابل‌ها و مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها، می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی کیفیت تجربه ما گذاشته و تجربیات ما را در بسیاری از موارد کاملا دگرگون سازد. نوع هادی به کار رفته در سیم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انتخاب کابل با هادی مناسب، بر روی میزان و کیفیت جریان برق تاثیر زیادی خواهد داشت.

کابل آلومینیومی فشار متوسط

کابل‌ها در انتقال داده و جریان برق از جایی به‌جای دیگر نقش مهمی ایفا می‌کنند. کلماتی مانند ضعیف، متوسط و قوی در برخی از موارد به کابل‌ها اطلاق می‌شود که بیانگر میزان ولتاژ عبوری آنان می‌باشد. کابلی که به آن کابل آلومینیومی فشار متوسط یا همان کابل‌های آلومینیومی ارزان گفته می‌شود، قادر است تا ولتاژ نامی 6 کیلوولت تا 30 کیلو را پوشش دهد. هادی میانی آن‌ها از جنس مس آنیل شده و آلومینیوم ساخته می‌شود که ممکن است سه رشته یا تک‌ رشته‌ای باشند.

کاربرد کابل آلومینیوم فشار متوسط

زمانی که لازم است برای یک مرکز تجاری یا ساختمان مسکونی تأمین جریان الکتریکی صورت بگیرد، از یک کابل آلومینیومی فشار متوسط استفاده می‌شود. محیط‌هایی که نصب کابل آلومینیومی فشار متوسط در آنها بلامانع است به شرح ذیل می‌باشند:

 

?? نصب در فضای داخلی، فضای داخل ساختمان با استفاده از تراشه‌های مخصوص، به‌صورت کابل‌های زمینی که در زمین خشک یا مرطوب دفن می‌شوند،

 

?? ترانکینگ‌های ساختمان‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، انواع تابلو برق و تعبیه در فضای آزاد و بیرون از ساختمان.

 

?? طراحی و تولید کابل‌های فشار متوسط باتوجه‌به استانداردهای مقاومتی iec و BC صورت می‌گیرد.

 

 هر کابل تک رشته یا رشته فشار متوسط از لایه‌های متعددی ساخته می‌شود که یکی از آنها XLPE هستند. عمدتاً برای هادی آلومینیومی یا مسی این کابل‌ها اشکال مختلفی تعریف می‌شود که از میان آنها می‌توان به هادی تابیده منظم و هادی چند جزئی اشاره کرد. همان گونه که گفته شد هادی تابیده منظم از یک سری سیم‌های بافته شده و به هم پیچیده ساخته می‌شود که در لایه اول یک‌رشته در قسمت مرکزی و 6 رشته به‌دور آن قرار خواهد گرفت.

 

در کابل‌های با سطح مقطع بیشتر ممکن است که 12 لایه سیم به‌دور لایه مرکزی پیچیده شود و این ساختار را مراحل نیز حفظ نماید. به دلیل حذف فواصل میان کابل‌هایی که تخلیه بار دارند و همچنین افزایش عمر کابل و کاهش استهلاک آن، هادی را به‌صورت فشرده تولید خواهند کرد.