سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو برق صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

تابلو برق صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم برقی پیشرفته محسوب می‌شود و دانستن درباره چیستی و چگونگی کار این دستگاه، برای تمامی افرادی که با آن سروکار دارند واجب به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات درباره تابلو برق، در نگهداری یا حتی تعمیر آن، تصمیمات منطقی‌تر و بهتری را اتخاذ کنید. همچنین تشخیص تابلو برق استاندارد و استفاده از آن، سلامت سیستم برقی شما را حفظ کرده و در اصولی بودن فعالیت شما موثر خواهد بود. در ادامه قصد داریم تا با بررسی انواع تابلوهای برق و آنالیز کارکردهای مختلف آن‌ها، بهترین نوع تابلو برق صنعتی را برای خرید و نصب، انتخاب کنیم. اولین سوالی که بعد از شنیدن نام تابلو برق صنعتی ذهن انسان را به خود مشغول می‌کند، درباره چیستی این دستگاه است.

 

تابلو برق ابزاری است که از آن در راستای برقراری یک ارتباط منظم و منطقی میان اجزای سیستم برقی استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله، متصدیان را از سردرگمی در آورده و منطق خاصی را برای کار با یک شبکه برقی ایجاد می‌کند. این تابلوها به صورت محفظه‌هایی بزرگ نصب می‌گردند، عموما این محفظه‌ها فلزی هستند اما انواع کامپوزیت و پلی کربنات آن نیز در برخی موارد در سیستم‌های برقی استفاده می‌گردد. محفظه تابلو برق صنعتی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل ضربه، رطوبت و آسیب‌های محیطی مقاومت کند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از این تابلوها در بازار موجود بوده و شما باید برحسب نیاز خود، مدل مناسب را برای محل کاریتان انتخاب کنید.

ولتاژ تابلو برق صنعتی

تابلو برق mv: این تابلو برق دارای ولتاژ بین 1000 تا 36000 است.

تابلو برق lv: این تابلو برق دارای ولتاژ زیر 1000 ولت است.

تابلو برق‌ها با توجه به دو استاندارد امریکایی و بین المللی تهیه و تولید شده است.

جهت تهیه بهترین و مناسب‌ترین تابلو برق صنعتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید. یکی از معیار‌های مهم در انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قیمت تابلو صنعتی است. برند‌های اورجینال دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو‌ها است.

تابلوها برای توزیع ایمن برق در تاسیسات تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلو برق یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن تأمین کننده قطع کننده مدار یا فیوز محافظ برای هر مدار در محفظه مشترک، یک منبع تغذیه برق را به مدارهای شاخه‌ای تقسیم می‌کند.

تابلوها معمولاً دارای حداکثر ولتاژ 600 Vac / Vdc وحداکثر درجه گذرگاه 6000 A هستند و برای مطابقت با استاندارد UL891 و NEMA PB2 طراحی شده اند.

قیمت تابلو برق صنعتی به نوع نصب نیز بستگی دارد. برخی تابلو برق‌ها مناسب برای فضای باز هستند و برخی به صورت ایستاده نصب می‌شوند و برخی به صورت دیواری و برخی برای فضای داخلی مناسب هستند. به همین دلیل دارای جنس‌های مختلف بوده و برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود.

برای استعلام قیمت دقیق و بروز تابلو برق صنعتی مناسب برای فضای باز و فضای بسته می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید. برای تهیه بهترین و مناسب بترین مدل تابلو برق با ما در تماس باشید.

ویژگی تابلو برق صنعتی

قابل اطمینان

 

با ادامه روند اتصالات و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های تولید به یک تابلو برق‌صنعتی معتبر نیازمند هستیم. تابلوبرق برای بهبود اعتماد به سیستم برق بکار گرفته می‌شود و در صورت ایجاد اختلال قسمت از کار افتاده را از سیستم خارج می‌کند.

 

امکان تشخیص قطعی

 

وقتی اختلالی در سیستم رخ دهد وظیفه تابلوبرق صنعتی هست اختلال را تشخیص دهد و بدون آسیب به سایر اجزا قسمتی که اختلال در آن ایجاد شده است را از سیستم حذف کند.

 

عملکرد سریع

 

وقتی خطایی در یک قسمت از سیستم خطایی رخ دهد تابلوبرق صنعتی باید سریعا آن را شناسایی و رفع کند. اگر سریع وارد عمل نشود خطا به سایر قسمت‌ها هم نفوذ می‌کند و سیستم از کار می‌افتد.

 

کنترل دستی

 

تابلو برق‌صنعتی باید کنترل دستی نیز داشته باشد تا در صورت اختلال در کنترل الکتریکی از طریق کنترل دستی آن را کنترل کنیم.