سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین محافظ کلید های مینیاتوری

جهت عیب‌یابی ساده‌تر در زمان‌های وقوع مشکلات برقی، معمولا برق ورودی هر قسمت و اتاق از خانه را از هم جدا می‌کنند و پس از عبور از یک فیوز، این جریان برق را به محل مورد نظر می‌رسانند. این کار سبب می‌شود تا در صورت ایجاد مشکل در یک بخش یا ایجاد اتصال کوتاه، فیوز مربوط به جریان برق بخش مورد نظر، قطع شود. این فیوزها برای مرتب بودن و دسترسی ساده‌تر، درون جعبه فیوز مینیاتوری جای می‌گیرند. در واقع جعبه فیوز مینیاتوری برای نگهداری و محافظت از کلیدها و فیوزهای مینیاتوری که جز پرکاربردترین و مهمترین قطعات در سیم کشی و کابل کشی اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی محافظت از فیوزها و سهولت دسترسی به آن‌ها را به‌عهده دارند.

لازم به ذکر است که این جعبه‌ها باید حتما در ورودی و بخش قابل دسترسی خانه نصب شوند، تا اگر مشکلی برای آن‌ها پیش آمد افراد در اصل به راحتی بتوانند از طریق فیوز، جریان برق را قطع کنند. وجود این جعبه از ضروریات و قوانین ملی ساختمان به شمار می‌رود. مهندسین ناظر در پروسه‌ی ساخت و ساز ساختمان‌ها به عنوان یک اداره کننده‌ی کار در این فرآیند و روند ساخت، باید حواسشان باشد که به گونه‌ای این ساز و کار را انجام دهند.

جعبه فیوز مینیاتوری باید از جنس مستحکمی تولید شود تا اولا در برابر فشارها و ضربات مکانیکی مقاوم باشد و دوما در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز تا حدی مقاومت داشته باشد. جعبه فیوزها معمولا از جنس فلز، پلی کربنات و یا ABS تولید می‌شوند و دارای یک در با بست قفل شونده هستند که امکان دسترسی به فیوزها را فراهم می‌کند. همچنین جعبه فیوزهای روکار دارای جای پیچ برای محکم شدن به دیوار و جعبه فیوزهای توکار نیز دارای پین‌هایی هستند که داخل سطح، به‌خوبی قرار گیرند.

قاب مینیاتوری یا جعبه فیوز نقش بسیار مهمی در سیستم برق ساختمان دارد به این جهت که وظیفه محافظت از فیوز‌های مینیاتوری را برعهده دارد که تمامی مصرف‌کننده‌های موجود در ساختمان به آنها متصل شده‌اند و درواقع می‌توان آن را تامین کننده برق تمامی واحدهای مسکونی یک ساختمان دانست. در گذشته معمولاً از جعبه‌های تقسیم برق برای محافظت از کلید و فیوز مینیاتوری استفاده می‌شد ولی امروزه با پیشرفت‌های بوجود آمده از انواع جعبه فیوز یا کلید مینیاتوری جهت سیم کشی ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزیت این محصولات که فروش آنها را بسیار بالا برده است می‌توان به نصب و استفاده آسان و به عبارتی دیگر راحتی کار برقکاران در زمان اجرای سیستم برق ساختمان اشاره کرد.

ویژگی‌های قاب مینیاتوری یا جعبه فیوز مینیاتوری:

برای این محصولات می‌توان مزیت‌های زیر را نام برد:

قابلیت محافظت از فیوز مینیاتوری به صورت تکی تا 16 عدد فیوز در کنار هم

دارای درجه محافظت «IP 44» در برابر نفوذ رطوبت، گرد و خاک

جنس بدنه پلاستیکی بسیار مقاوم در برابر فشار مستقیم

وزن بسیار کم

نصب راحت و آسان روکار و توکار

اشغال کمترین فضای ممکن در ساختمان

دارای دریچه بازدید پلاستیکی

قابلیت نصب و استفاده در محیط‌های سرپوشیده و باز

دارای علامت استاندارد

قاب مینیاتوری یا جعبه فیوز روکار و توکار:

این محصولات توسط تولید‌کنندگان به صورت روکار و توکار تولید می‌شود و مصرف‌کننده با توجه به شرایط سیم کشی ساختمان و فضای موجود باید بهترین نمونه را برای مصرف خود انتخاب نماید.

 

نمونه‌های روکار نصب راحت‌تری نسبت به نمونه توکار دارند. مدل‌ توکار به همراه جعبه نگه دارنده تولید شده است که ابتدا آن را در داخل دیوار محل مورد نظر نصب می‌کنند، سپس در داخل جعبه قاب مینیاتوری نصب می‌شود. محصولات روکار نیز با استفاد از پیچ و رولپلاک به دیوار متصل می‌شوند.