سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرمصرف ترین مدل های لوله فولادی برق

لوله فولادی برق یا کاندوئیت از جمله تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات و سیم کشی برق ساختمان های مسکونی و صنعتی می باشد که از کابل ها محافظت می کنند. این لوله ها دارای بدنه فلزی بوده و بر اساس نوع روکش مورد استفاده در آنها در گروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند. پارس تابان؛ ارائه دهنده انواع لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد و درزدار و بدون درز در ادامه به معرفی این محصول پرداخته و قیمت و موارد مهم در خرید آن را شرح خواهد داد.

لوله فولادی برق چیست؟

هدایت و عبور سیم های برق از بخش های مختلف ساختمان ها نیاز با در نظر گرفتن موارد ایمنی داشته و تا حد امکان باید شرایطی را فراهم نمود که از آسیب وارد شدن به بدنه آنها و قطع شدن اتصالات جلوگیری شود. از جمله راهکاری مناسب در این زمینه می توان به استفاده از لوله فولادی برق اشاره نمود که سیم های برق در آنها قرار گرفته و در مسیر مورد نظر هدایت می شوند. این لوله ها اغلب از فلزات تولید می شوند تا در برابر نم و رطوبت و همچنین ضربه، فشار و نوسانات دمایی مقاومت ایده آلی داشته و از کابل های برق در شرایط مختلف از جمله آتش سوزی محافظت کنند.

لوله فولادی سیاه برق چیست؟

لوله برق سیاه به جهت مزیت­هایی که دارد، مورد استفاده فراوان قرار می­گیرد. لوله فولادی سیاه برق در واقع یک لوله از جنس فولاد و سیاه رنگ است که روی سطح آن هیچ لایه‌ای از روی و رنگ وجود ندارد. رنگ سیاه این لوله به دلیل اکسید آهنی می­باشد که در پروسه ساخت آن بوجود می‌آید.این لوله در جاهایی به لوله برق مشکی یا لوله فولادی مشکی نیز شناخته می­شود. چنانچه بخواهیم تعریفی ساده و مختصر از لوله سیاه فولادی داشته باشیم، باید بگوییم که لوله سیاه نوعی لوله فولادی است که فرایند گالوانیزاسیون را از سر نگذرانده است و نام آن به دلیل تغییراتی که اکسید آهن بر آن ایجاد کرده لوله سیاه گذاشته شده است.از این نوع لوله‌ها در موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که به لوله گالوانیزه احتیاجی نباشد.

انواع لوله فولادی برق

لوله فولادی برق نه تنها در محیط های صنعتی، بلکه در ساختمان های مسکونی نیز استفاده شده و با توجه به شرایط محیطی می توان از انواع مختلف آنها گزینه های مناسب را انتخاب نمود. در دسته بندی کلی و بر اساس نحوه تولید لوله های کاندوئیت فلزی برق می توان آنها را در دو گروه قرار داد که عبارتند از:

لوله فلزی درزدار برق

گروه دیگری از لوله های کاندوئیت فلزی برق از خمیدگی و جوش دادن نقطه اتصال دو لبه ورق های فلزی تولید میشوند که به لوله های درزدار شناخته شده هستند. ورق های مورد استفاده در این لوله ها فلزی با روکش گالوانیزه بوده و مقاومت آنها در سطح مطلوبی قرار داشته و ارزن تر از نوع بدون درز می باشند.

لوله فولادی برق بدون درز

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این لوله ها تولید بدون هیچگونه درز و جوشکاری می باشد و به لوله های مانیسمان نیز معروف هستند. این لوله ها به شیوه های مختلف از قبیل سوراخ کردن شمش های فولادی یا تولید از طریق قالب گیری مواد فلزی مذاب تهیه میشوند و هیچگونه جوشکاری و درز در بدنه آنها مشاهده نمیشود. با توجه به عدم وجود درز در لوله های فولادی برق مانیسمان، این گروه از لوله ها مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه و فشار داشته و ترک و شکستگی در آنها ایجاد نمیشود و ضد انفجار خواهند بود.