سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرفروش ترین مدل های کابل آلومینیوم

استفاده از فلزات امروزه در صنایع رایج شده است بر اساس ویژگی فلزات کارایی‌ها و عملکردهای متفاوتی نیز از آن‌ها می‌بینیم مثلاً در صنعت جهت استفاده‌های منعطف و متحرک اغلب از فلز مس استفاده می‌کنند در حالیکه مس گران بوده و بعضاً در ساخت و سازهای گسترده کارایی و صرفه اقتصادی ندارد. مس آلومینیوم به نسبت مس مقاومت الکتریکی بیشتری دارد اما از لحاظ هزینه قیمت آلومینیوم به صورت تقریبی یک سوم قیمت مس است و جهت بکارگیری در فضاهایی که به تحرک ویژه‌ای نیاز ندارند و ثابت هستند مناسب می‌باشد.

سبک بودن فلز آلومینیوم برای استفاده در خطوط هوایی نکته و عامل بسیار مهمی است زیرا با افزایش وزن هادی، بالا رفتن هزینه دکل و وزن نیز به دنبال آن می‌آید. همچنین در مقایسه با کابل‌های مسی، چگالی آلومینیوم و حمل آن‌ها آسان‌تر است. در واقع می توان گفت که در کابل های فشار ضعیف، آلومینیوم به خوبی می‌‌تواند جایگزین مس شود.

کابل آلومینیوم اختر

کابل آلومینیوم اختر در زمینه تولید انواع کابل آلومینیومی خودنگهدار، زمینی، هوایی و… در سال 1385 در شهر اصفهان شروع به کار کرده است. این برند از کابل طبق استانداردهای لازم تولید شده و توانسته  تاییدیه توانیر استان‌های مختلفی از جمله خوزستان،خراسان، کردستان، کرمانشاه و تهران  را دریافت کند و با این وجود به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین‌ها در زمینه تامین کابل در ایران، جایگاه مناسبی در بازار لوازم الکتریکی داخل را به خود اختصاص داده است و همچنین صادرات کابل به مناطق فرامرزی هدف این کارخانه بزرگ است. کابل‌ آلومینیومی این برند در انواع زمینی و خودنگهدار برای مسافت‌های مختلف در اندازه‌های متنوع و مناسب با جریان‌های مورد نظر مصرفی تولید می‌شوند و با بهترین قیمت  به صورت عمده در تمام شهر‌های ایران در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد تا بتوانند با هزینه کم سیم کشی تاسیسات برقی خود را انجام دهند. 

 

کابل‌های آلومینیومی زمینی در دو نوع 4 رشته و 5 رشته و کابل‌های هوایی به صورت 5 رشته (بدون رشته روشنایی) و 6 رشته (دارای رشته روشنایی) به تولید می‌رسند. بیشترین کاربرد خرید کابل آلومینیوم زمینی در کابل کشی است و کابل‌ آلومینیومی  خودنگهدارهوایی به صورت هوایی در بالای سطح زمین  درخطوط هوایی توزیع برق، تیرهای خطوط انتقال و دکل‌ها کاربرد دارند.  کیفیت بالا به همراه قیمت مناسب و به صرفه کابل اختر به نسبت برند‌های رقیب باعث شده مشتریان زیادی برای مصارف صنعتی و خانگی خود به صورت مستقیم از کارخانه اختر خرید کنند. از مهمترین ویژگی‌های کابل اختر قیمت مناسب، تضمین خرید مشتریان است.

کابل آلومینیومی فشار متوسط

کابل‌ها در انتقال داده و جریان برق از جایی به‌جای دیگر نقش مهمی ایفا می‌کنند. کلماتی مانند ضعیف، متوسط و قوی در برخی از موارد به کابل‌ها اطلاق می‌شود که بیانگر میزان ولتاژ عبوری آنان می‌باشد. کابلی که به آن کابل آلومینیومی فشار متوسط یا همان کابل‌های آلومینیومی ارزان گفته می‌شود، قادر است تا ولتاژ نامی 6 کیلوولت تا 30 کیلو را پوشش دهد. هادی میانی آن‌ها از جنس مس آنیل شده و آلومینیوم ساخته می‌شود که ممکن است سه رشته یا تک‌ رشته‌ای باشند.

کاربرد کابل آلومینیومی فشار متوسط

زمانی که لازم است برای یک مرکز تجاری یا ساختمان مسکونی تأمین جریان الکتریکی صورت بگیرد، از یک کابل آلومینیومی فشار متوسط استفاده می‌شود. محیط‌هایی که نصب کابل آلومینیومی فشار متوسط در آنها بلامانع است به شرح ذیل می‌باشند:

 

?? نصب در فضای داخلی، فضای داخل ساختمان با استفاده از تراشه‌های مخصوص، به‌صورت کابل‌های زمینی که در زمین خشک یا مرطوب دفن می‌شوند،

 

?? ترانکینگ‌های ساختمان‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، انواع تابلو برق و تعبیه در فضای آزاد و بیرون از ساختمان.

 

?? طراحی و تولید کابل‌های فشار متوسط باتوجه‌به استانداردهای مقاومتی iec و BC صورت می‌گیرد.

 

 هر کابل تک رشته یا رشته فشار متوسط از لایه‌های متعددی ساخته می‌شود که یکی از آنها XLPE هستند. عمدتاً برای هادی آلومینیومی یا مسی این کابل‌ها اشکال مختلفی تعریف می‌شود که از میان آنها می‌توان به هادی تابیده منظم و هادی چند جزئی اشاره کرد. همان گونه که گفته شد هادی تابیده منظم از یک سری سیم‌های بافته شده و به هم پیچیده ساخته می‌شود که در لایه اول یک‌رشته در قسمت مرکزی و 6 رشته به‌دور آن قرار خواهد گرفت.

 

در کابل‌های با سطح مقطع بیشتر ممکن است که 12 لایه سیم به‌دور لایه مرکزی پیچیده شود و این ساختار را مراحل نیز حفظ نماید. به دلیل حذف فواصل میان کابل‌هایی که تخلیه بار دارند و همچنین افزایش عمر کابل و کاهش استهلاک آن، هادی را به‌صورت فشرده تولید خواهند کرد.