سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت استفاده از صفحه مسی

صفحه مسی نقش کلیدی در انتقال انرژی به زمین دارد. این صفحات از مس ساخته شده‌اند و به صورت عمودی در چاه زمین قرار می‌گیرند. نکته مهم این است که صفحه مسی باید به سیم جوش متصل شود تا انرژی به چاه زمین منتقل شود. یکی از مهمترین تجهیزات چاهی که نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان دارد صفحه مسی است. هنگام برخورد صاعقه، مقداری از انرژی وارد ساختمان می‌شود. اگر این انرژی آزاد نشود به ساختمان آسیب می‌رساند. نقش این صفحه آزادسازی این انرژی است که در چاه زمین قرار دارد، بنابراین وجود چاه ارت برای هر ساختمانی یک ضرورت است. این صفحه یکی از انواع مختلف محصولاتی است که از فرآوری فلز مس به دست می‌آید.

این صفحه علاوه بر استفاده در چاه‌های خاکی، در موارد دیگری نیز استفاده می‌شود و در برخی جاها از مس به عنوان مایع استفاده می‌شود. مانند نقاشی، آلات موسیقی، لوازم تذهیب، ساخت ظروف مسی و … همچنین دارای ابعاد مختلف با کاربردهای مختلف است، مانند ابعاد 40 در 40 با ضخامت 3 میلی متر، ابعاد 50 در 50 و ….

صفحه مسی چاه ارت

ورق مس، یک نوع فلز بسیار کاربردی و چکش‌خوار است که از هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی برخوردار است و مقاومت بسیارخوبی در برابر خوردگی ایجاد می‌کند. مس فلزی زیبا و همه کاره است که از هزاران سال پیش تا الآن مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی‌که مس در معرض محیط بدون پوشش قرار می‌گیرد، شروع‌ به اکسید شدن می‌کند. این نوردهی تنوع رنگی زیبایی را به شکل پتینه ایجاد می‌کند.

 

صفحه مسی چاه ارت نقش‌هادی الکتریسیته را دارد و جریان الکتریکی را به‌زمین منتقل می‌کند. از خطر برق گرفتگی و آسیب به افراد و دستگاه‌های الکتریکی دور می‌‌شود. این صفحات از درصد خلوص مختلف تهیه شده است. هرچه درصد خلوص مس بیشتر باشد، صفحه مقاوم‌تر و با کارایی بیشتر خواهد بود. صفحه مسی داخل چاه ارت قرار می‌گیرد و کابل‌های ارت به آن متصل می‌شوند؛ همچنین این صفحات به واسطه پیچ محکم می‌شوند و امکان خوردگی در آن‌ها کاهش می‌یابد.

صفحه مسی نازک

صفحه مسی نازک از جمله صفحات مسی ارت است که از لوازم چاه ارت محسوب می‌شود. این صفحه با درصد خلوص مختلف تهیه و تولید می‌شود و دارای اعباد و ضخامت‌های مختلف است. صفحه مسی نازک دارای ضخامت 3 میلی‌متر است و در ابعاد 66 * 66 سانتی‌متر موجود است.

 

سایر ابعاد به صورت سفارشی‌سازی شده تهیه و تولید می‌شوند. سایر ابعاد صفحه مسی نازک مانند 70 * 70 و 60 *60 و 50 * 50 و 40 * 40 و 30 * 30 سایزهای رایج هستند و با ضخامت 3 میلی‌متر تولید می‌شوند. این صفحات به‌صورت مربعی تهیه و تولید شده است. وزن این صفحات با‌توجه به ابعاد مختلف است و حداقل 6.8 کیلوگرم و حداکثر 11.7 کیلوگرم است. از ویژگی‌ها و مزایای ورق مسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

? مقاومت بالا و مطلوب در برابر خوردگی و اکسیداسیون

 

? استحکام کششی بالاتر از فولاد

 

? قابلیت جوشکاری مطلوب

 

? شکل‌پذیری سریع و آسان

 

? قدرت هدایت حرارتی بالا

 

? قابلیت گرم کردن و سرد کردن سریع

 

? قابل استفاده به تعداد زیاد و دارای عمر طولانی

 

? دارای بیشترین رسانایی