سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مدل های گوشی صداگیر

گوشی ایمنی کار از جمله تجهیزاتی است که برای حفاظت از گوش در برابر صداهای بلند استفاده می‌شود. در هر محیطی صداهای گوناگونی شنیده می‌شود که ممکن است باعث آزردگی شوند. از این رو با استفاده از گوشی ایمنی می‌توان میزان آسیب را به حداقل رساند. گوشی ایمنی اغلب برای محیط کارهایی با صداهای بلند و طاقت فرسا استفاده می‌شوند. این گوشی‌ها انواع مختلفی دارند. از قویترین گوشی صدا گیر می‌توان به نمونه‌هایی اشاره نمود که در حین کاهش صداهای نا مناسب باعث می‌شود به راحتی صدای هماکاران و اطرافیان را بشنوید. گوشی‌های ایمنی انواع مختلفی دارند و دو نمونه رایج آن گوشی ایمنی هدفونی و گوشی ایمنی ژله‌ای است. برخی گوشی‌ها از جنس پلاستیک حرارتی با دوام بوده و در دماهای مختلف قابل استفاده هستند.

نمونه گوش گیرهای توگوشی از جنس سیلیکون تهیه می‌شوند و امکان کاهش صدا تا 29 دسی‌بل را دارند. گوشی‌های ایمنی بر اساس کاربرد، شکل طراحی و متریال سازنده شامل دسته بندی‌های مختلف هستند. مهم‌ترین کاربرد گوشی ایمنی در کارگاه‌های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی، کارخانه‌های نجاری، فرودگاه‌ها و معدن و خطوط تولید برشکاری است.

ضرورت خرید گوشی صداگیر

در بسیاری از محیط‌های کاری سر و صدای زیادی به سیستم شنوایی آسیب می‌زند. برای این که دستگاه شنوایی کارکنان در هنگام کار با دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در صنایع مختلف صدمه نبیند بایستی از یک تجهیز ایمنی به نام گوشی ایمنی صداگیر استفاده شود. زمانی که در محیط کار صدای انفجار، صداهای آزار دهنده و بلند وجود داشته باشد می‌توانید از گوشی صداگیر ایمنی استفاده کنید. باید بدانید که محدوده شنوایی انسان از فرکانس 20 تا 20000 هرتز است؛ اساسا صدای بیشتر از 20000 هرتز ماورای صوت و زیر 20 هرتز مادون صوت نام دارند. اما صدای 500 الی 2000 هرتز فرکانس مکالمه هستند و در این صورت گوش انسان سالم خواهد بود.

در حقیقت کاهش این مقدار به 4000 هرتز ناشنوایی شغلی را در پی دارد و برای سلامتی گوش مضر است. در واقع شاخص‌های اندازه‌گیری قدرت شنوایی به شدت صوت و فرکانس آن صدا بستگی دارد بنابراین زمانی که صدا بیشتر از حد بود باید از گوشی ایمنی صداگیر استفاده کنید. استفاده کردن از این تجهیز ایمنی خسارت‌ها و آسیب‌های وارد شده به گوش را کاهش می‌دهد و از شدت صداهای بزرگ و ناهنجار کم می‌کند. این گوشی‌ها باعث می‌شوند که تمرکز و کارایی فرد در حین کار بیشتر شود و راندمان کاری را هم افزایش دهد. اساسا مدل‌های پلیمری و اسفنجی هیچ محدودیت فردی ایجاد نمی‌کند و بدون هیچ مزاحمتی باعث می‌شوند که افراد به کار خود ادامه دهند؛ وجود نمونه استاندارد این گوشی در محیط‌های پر سروصدا لازم است.

بهترین گوشی صداگیر

بهترین گوشی صداگیر هدفونی دارای بالشتک نرم و انعطاف‌پذیر است که جنس بدنه آن از POM بوده و قابلیت صداگیری خوبی دارند. دسته این گوشی‌ها قابل تنظیم و برای سایزهای مختلف کاملا قابل استفاده خواهد بود. بهترین گوشی صداگیر هدفونی وزنی معادل 200 گرم دارد و در حین کار بدون هیچ گونه خستگی از گوش‌های شما حفاظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص انواع گوش گیرها وجود دارد میزان کاهندگی صدا است. معمولا در جدول میزان کاهندگی صدا این اطلاعات به خوبی درج شده است و به شما کمک می‌کند بهترین نوع را متناسب با شرایط کار خود انتخاب نمایید. جدول دیگری وجود دارد که اطلاعات خوبی در مورد میزان شدت صدای وسایل صنعتی مختلف در دسترس شما قرار می‌دهد و می‌توانید به کمک آن بهترین گوشی ایمنی را انتخاب نمایید. از مهم‌ترین مزایای این گوشی‌ها می‌توان به قابلیت حمل آسان، عدم ایجاد مشکل برای استفاده از لباس‌های دیگر، عدم ایجاد محدودیت در حرکت گردن، قیمت و رنگ‌بندی مناسب اشاره نمود. این گوشی‌ها با داشتن رنگ‌بندی مناسب احتمال گم شدنشان بسیار کم است و حتی بهترین انتخاب برای محیط‌های سرد محسوب می‌شود. برخی نمونه گوشی‌ها قابلیت بالایی در صدا گیری دارند و به شدت صدا را کاهش می‌دهند که برای محیط‌های با قدرت صدای بیش از 40 دسی‌بل مناسب است.