سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرفروش ترین مدل های کابل شبکه

کابل شبکه‌ لگراند که توسط یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجهیزات شبکه در جهان تولید می‌شود، کابلی است که داخل آن هشت رشته سیم روکش‌دار قرار دارد. Legrand یک شرکت فرانسوی است که باکیفیت‌ترین تجهیزات را ساخته و به بازار عرضه می‌کند. در این مقاله قرار است به طور کامل با مشخصات این کابل آشنا شویم.

کابل شبکه لگراند که از جمله جدیدترین تولیدات این کمپانی فرانسوی است. این کابل دارای ویژگی‌هایی است از قبیل:

برخورداری از کیفیت بالا

رعایت شدن تمامی استانداردها در تولید این محصول

برخورداری از مشخصات فیزیکی خاص و استاندارد

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کابل‌های شبکه

کابل شبکه‌ legrand دارای دو نوع روکش LSZH و PVC است و هر کدام از این روکش‌ها خصوصیات منحصربفرد خود را دارند. برای مثال کابل‌های متشکل از روکش PVC دارای غلاف نازک‌تری هستند، یا برای مثال کابل‌هایی که دارای روکش LSZH، فاقد هاوژن می‌باشند. کابل شبکه‌ لگراند دارای انواع مختلف است که معروف‌ترین آنها، cat7 و اوت دور می‌باشند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

برای تهیه این کابل باید به نماینده رسمی کابل شبکه لگراند مثل legrand-co.ir مراجعه کنید. از این جهت که قیمت‌های این کابل شبکه نوسانات زیادی دارد، به همین دلیل بهتر است به نمایندگی‌های رسمی مراجعه کنید تا این محصول را با قیمت اورجینال تهیه کنید. هر چند پرفروش بودن این کابل و خصوصیات منحصربفرد آن مسلما بر روی قیمت نیز تاثیرگذار خواهند بود.

برخی از خصوصیاتی که بر روی قیمت این محصول تاثیرگذارند، عبارتند از:

مقاومت کابل شبکه‌ لگراند در برابر تداخل موج‌های الکترومغناطیسی

میزان پهنا و سرعت باند داده‌ها

نوع غلاف و بسته‌بندی آن

جنس مغزی

انواع کابل لگراند

همانطور که گفتیم این کابل انواع متنوعی دارد، منتهی پرکاربردترین آن‌ها کابل‌های cat7 و اوت دور هستند. در ادامه با خصوصیات هر کدام از این کابل‎‌ها آشنا خواهید شد.

 

کابل شبکه cat7

کابل شبکه لگراند cat7 یکی از معدود کابل‌هایی است که در آن تمامی استانداردهای لازم به درستی رعایت شده است. این نوع کابل لگراند قادر به ارائه سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه هستند. روکش این کابل از نوع LSZH است که فاقد هالوژن می‌باشد. این روکش باعث می‌شود از تولید دودهای سمی در هنگام آتش سوزی جلوگیری می‌کند. مقدار دود و شعله‌ای که توسط کابل cat7 تولید می‌شود، بسیار کم است؛ همچنین از ایمنی بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

 

معمولا برای صحت از سالم بودن و نبود قطعی در کابل‌ها، دو تست چنل و فلک پرمننت وجود دارد. کابل شبکه لگراند قادر به پاس کردن هر دوی این تست‌ها می‌باشد؛ بدین معنا که هیچگونه قطعی در شبکه وجود ندارد و کابل قادر است به بهترین شکل ممکن اطلاعات را منتقل کند. جنس مغزی کابل شبکه لگراند لاله زار، مس خالص است. بسته بندی آن به شکل قرقره‌های چوبی‌ می‌باشد که حدود 500 متر کابل شبکه به دور آن پیچیده شده است.

 

کاربرد این کابل عمدتا برای دسترسی به اینترنت پرسرعت است که انتقال داده را با سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه یا بالاتر انجام می‌دهد. این کابل برای سرورها، شبکه‌های رایانه‌ای و سوییچ‌ها به شکل مستقیم استفاده می‌شود.

 

کابل شبکه اوت دور

نام دیگر این محصول، کابل شبکه بیرونی است که برای استفاده در فضای بیرون بسیار مناسب و کاربردی می‌باشد. بدین علت که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دما، اشعه فرابنفش خورشید، برف، باران و هر عامل محیطی دیگری است. این کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های داخلی، در برابر سرما و گرما عملکرد بهتری دارند و همچنین ضد آب هستند.

 

کابل شبکه لگراند اوت دور با هر دو روکش PVC و LSZH تولید می‌شود. جهت افزایش مقاومت کابل اوت دور، تولید کننده کابل شبکه لگراند از روکش دیگری با جنس پلی اتیلن در ساختار آن استفاده کرده است. همین امر منجر به افزایش وزن و ضخامت کابل شبکه اوت دور در مقایسه با سایر کابل‌های شبکه شده است.

 

ساختار این کابل شبکه از چهار زوج سیم مسی در هم تابیده شده، جدا کننده آن و پوشش کابل تشکیل شده است. البته لازم است بدانید کابل شبکه اوت دور نیز در انواع مختلفی تولید می‌شود که بنا بر ویژگی‌های هر یک از این کابل‌ها، جزئیات ساختاریشان می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد.